Nowy rok

Nadszedł nowy rok 2013. Zwyczajem jest, że na początku nowego robi się podsumowanie starego roku, ustala nowe cele i postanowienia na przyszłość. Nie będę oryginalny, jeżeli postąpię w tym przypadku jak wiele innych osób, ale życzyłbym sobie i bardzo chciałbym być oryginalny w jednej rzeczy – wytrwaniu w swoich postanowieniach i zrealizowaniu chociaż połowy swoich planów, a najlepiej wszystkich. Zwykle jest tak, że pamięta się o nich przez początkowe dni, tygodnie i na tym się kończy. Ja chcę pamiętać o nich do tego dnia, ale w następnym roku. Jest takie powiedzenie, że żeby rozśmieszyć Pana Boga trzeba Mu powiedzieć o naszych planach. Życie weryfikuje, życie modyfikuje, życie układa swój własny scenariusz. Prawda, miałem okazję się już o tym przekonać. Ale zobaczymy jak mi pójdzie.

Pierwszy blog

No dobrze, kończę filozofowanie i przechodzę do sedna sprawy. Prowadzę dwa blogi. Rozpoczęło się od Nauki szybkiego czytania, który zacząłem prowadzić od kwietnia 2011. Blog do tej pory ma niecałe 7.5 tys wyświetleń, czyli nie ma rewelacji. Ewidentnie potrzebuję lepszej reklamy.

Byłem zafascynowany umiejętnością szybkiego czytania, ponieważ bardzo lubię czytać i zawsze jest za dużo książek w stosunku do czasu, który mogę poświęcić na ich czytanie. Miałem szczerą zajawkę, dziś już mi trochę odeszło, ale nie powiedziałem jeszcze ostatniego „nie”.  Jest jeszcze sporo rzeczy, które chciałbym przetestować w tej dziedzinie i dać im szansę. Przez poprzedni rok nie napisałem wiele, bo moja uwaga skupiła się na nowym dziele, ale obiecuję, że do mojego pierworodnego bloga powrócę.

Drugi blog

W październiku 2011 powstał pomysł stworzenia nowego (obecnego) bloga. Statystyka przedstawia się trochę lepiej, bo obecnie strona ma ponad 5 tys. wyświetleń. Też nie ma rewelacji, ale cieszę się z każdej odsłony. Ten blog ma już różnorakie zastosowanie. Rozpoczęło się od wpisów z przemyśleniami po przeczytaniu książek, później doszły recenzje filmów, ale w międzyczasie czytelnicy mogli przeczytać jakiś ciekawy artykuł o rozwoju, moje przemyślenia czy w końcu kącik historyczny, który ostatnimi czasy opanował tematykę bloga. Zgłębianie historii sprawia mi niebywałą przyjemność, dlatego będę to kontynuował, ale postanawiam się różnicować nowe wpisy i dodawać coś nowego, być może poszerzyć zakres tematów.

Rok czytelniczy

Jeżeli chodzi o podsumowanie roku czytelniczego to w statystykach wypadam chyba nieźle. Na pewno czytam o wiele więcej niż przeciętny Kowalski. W ostatnim roku ukazało się tylko 10 recenzji poświęconych książkom. Na blogach czytelniczych tyle ukazuje się w ciągu dwóch miesięcy. Ale na usprawiedliwienie powiem, że wiele książek przeczytałem, ale po prostu nic na ich temat nie opublikowałem. Przy pisaniu pracy licencjackiej przeczytałem chyba pięć książek. W połowie roku wyemigrowałem do Londynu, nie był to łatwy czas, więc i czytanie nie było mi w głowie, ale i tak zdołałem przeczytać 5 książek. Teraz na pewno przeczytam ich więcej, ale o tym w następnym poście. Podsumowując: było tych książek ponad 20, czyli średnio dwie pozycje na miesiąc, ale wierzę, że uda mi się kiedyś zrealizować plan 52 – czyli pięćdziesiąt dwie książki w pięćdziesiąt dwa tygodnie.

Plany i postanowienia

Chciałbym i życzyłbym sobie, żeby popularność bloga wzrosła. Przyjemnie było by dostawać znaki, że komuś podoba się to, co napisałem lub zgadza/nie zgadza się z moim zdaniem. Kulturalna polemika mile widziana. Mile byłoby również nawiązać współpracę.

Moje recenzje swoich książek wyszukał w sieci Daniel Koziarski  – swoją drogą świetny polski pisarz, którego będę zawsze mile wspominać. Rozpocząłem „współpracę” z serwisem Ale Historia, do którego napisałem kilka artykułów o Colditz i zamierzam napisać jeszcze kilka. Mam nadzieję i w przyszłym roku chcę jeszcze więcej.

I jak na blogera przystało, postanawiam sobie publikować częściej i coraz lepsze  posty. Ale jak to zwykle bywa, życie zweryfikuje moje plany:) Wierzę tylko, że tym razem wyjdzie na moje.

Pozdrawiam wszystkich czytelników i blogerów i życzę wyklarowania się i spełnienia swoich postanowień!

, , ,

  1. Dodaj komentarz

Napisz co o tym myślisz!!!

