Weekend

Może niekoniecznie był wtedy weekend, dokładnie nie pamiętam. Na pewno miałem wolne, także chyba można to pod weekend podciągnąć. Trochę to naciągane, ale nie czepiajmy się szczegółów. Wolny ‘weekendowy’ wieczór postanowiłem poświęcić na obejrzenie „Weekend’u” – reżyserskiego debiutu Cezarego Pazury.

Przeglądam z nudów YouTube. Dla zabicia czasu włączam chyba coraz bardziej głupie filmiki i z niedowierzaniem powtarzam do siebie przesławną sentencję: co ja paczę?! W końcu, gdzieś na bocznym pasku pojawił się ‘Weekend’ z dopiskiem, że cały film i do tego po polsku! Takiej okazji to szukać tylko na wigilijnym stole w Radomiu. Dobrze, daruję sobie te złośliwości i przechodzę do rzeczy.

Na serwisie filmowym, z którego czasami korzystam (FilmWeb) oceny tego filmu nie zachęcają do jego obejrzenia. Ciągle pamiętam ile szumu i jaką krytykę przyjął ten film. Ja jednak włączam wideo…

(Nie zamierzam opisywać fabuły, zainteresowani sami znajda informacje.)

Nie powiem, że było to najlepsze półtorej godziny mojego życia, ale również nie powiem, żeby ten czas był zmarnowany.

Siedzenia mi nie urwało, ale przyznam, że jest to całkiem przyjemna komedia kryminalna. Gra aktorska nie porywa, fabuła nie będzie się śnić po nocach, a dialogi bohaterów nie wzniosą nas na wyżyny duchowego uniesienia, ale czy to oznacza, że nie warto?

Sami twórcy robili ten film z przymrużeniem oka, to przecież komedia z gangsterskim zacięciem. Ona ma widza rozbawić, odmóżdżyć po ciężkim dniu w pracy. Dla mnie ten film nie był taki zły. Oczywiście widziałem lepsze, ale ten na pewno nie powędruje do najwyższej szufladki w ciemnym kącie strychu, żeby przypadkiem nie trafił w czyjeś ręce.

Jeżeli chodzi o debiut Pazury. Przede wszystkim pamiętajmy, że to świetny aktor. Nie ma sensu porównywać go do Wajdy czy Polańskiego, to nie ta kategoria. Wyszło nieźle, mogło być gorzej. Ja dałem szanse, nie żałuję.

, ,

  1. Dodaj komentarz

Napisz co o tym myślisz!!!

