Co sprawia, że niektóre osoby odnoszą większy sukces w nauce języka obcego?

W końcu temat, którym miałem zająć się już dawno, ale który ciągle odkładałem na później. Po trochu z braku czasu, po trochu z lenistwa. Jednak ostatecznie zwyciężyła chęć podzielenia się z Wami informacjami, które moim skromnym zdaniem będą przydatne dla wszystkich kochających języki obce.

Wiele razy zadawałem sobie pytanie, co sprawia, że niektóre osoby tak łatwo opanowują język obcy. Tak jakby robili to od niechcenia, jakby mieli wrodzony talent, dar. Nauka przychodzi im łatwo, a wyniki są szybko widoczne. Od dawna to nurtujące pytanie przyprawiało mnie o frustrację, bo subiektywnie ja tego talentu nie posiadam.

Z czasem jednak pojawiło się drugie pytanie: czy aby na pewno wszyscy oprócz mnie są uzdolnieni? Czy to może tylko moje wadliwe okulary, przez które oglądam otaczającą rzeczywistość?

Doprowadziło mnie to w końcu do zgłębienia tematu w stopniu, który pozwolił na ucieszenie mojego wewnętrznego krytyka. Efektem jest tych kilka skromnych publikacji. 

Dlaczego???

Na początek należy sobie zadać pytanie: dlaczego? Dlaczego poświęcamy czas na naukę języka obcego? Co jest naszą motywacją? Czy robimy to z pasji, przyjemności, przymusu czy konieczności? Wiele osób wiąże to z perspektywą otrzymania lepszej pracy lub z zagranicznym wyjazdem w poszukiwaniu pracy, lepszego życia. Część osób czerpie z nauki czystą przyjemność, a zgłębianie tajników języka staje się ich pasją. Jest też wiele osób, które uczyć się nie cierpią, a na lekcje chodzą, bo jest to dobrze widziane, rodzice nalegają, albo jeszcze z innych wymyślnych powodów.

W 1975 roku w Australii zauważono, że w poprzedzającym dziesięcioleciu zainteresowanie językami europejskimi spadło o ponad 58%. W tym samym czasie drastycznie zwiększyło się zainteresowanie językami azjatyckimi, z rekordowym japońskim, którym zainteresowanie wzrosło o 500%! Wszystko spowodowała wielokrotnie większa wymiana handlowa pomiędzy tymi krajami.

Być może nie mówi się o tym głośno, ale istnieje również przekonanie, że jedną z cech wykształconej osoby jest umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym językiem obcym.

Także pierwszym małym krokiem w stronę sukcesu jest znalezienie własnej odpowiedzi na to fundamentalne pytanie, ale odpowiedź musi być szczera i dobrze przemyślana.

, , ,

  1. Dodaj komentarz

Napisz co o tym myślisz!!!

